
تحقیقات اخیر نشان میدهد: مصرف میوه و سبزیجات در برنامه روزانه، خطر ابتلا به سرطان را به طور چشمگیری کاهش میدهد.
به گزارش سرویس بهداشت و درمان خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، نتایج تحقیقات متعددی که بر روی رابطه بین سرطان و رژیم غذایی انجام شده، نشان میدهد میوهها و سبزیجات خطر بروز انواع سرطانها را کاهش میدهند.
براساس نتایج این تحقیقات، با مصرف میوه و سبزیجات حداقل ۵ بار در روز، خطر بروز سرطان ۲۰ تا ۳۰ درصد کاهش مییابد. همچنین برای بهره گیری کامل از فواید و مزایای طبیعی این مواد در جلوگیری از سرطان، استفاده از میوههای مختلف با رنگهای متفاوت توصیه میشود.



